در حال بارگذاری فایل ...
اپ کافه قنادی لانیادسترسی آسان‌تر
جستجو کنید...
طرز تهیه آفوگاتو شیک و باکلاس در خانه

 

همه چیز درباره آفوگاتو

 

آفوگاتو یک نوشیدنی مختلطه که در اون سرد و گرم رو همزمان می‌تونید بچشید! این نوشیدنی شیک و با کلاس در منوی خیلی از کافه‌ها هست و طرفدارای خیلی زیادی داره. آفوگاتو از ترکیب بستنی و قهوه اسپرسو تهیه میشه و تلفیق دو طعم متضاد تلخ و شیرین به طور همزمان، این نوشیدنی رو خیلی خاص می‌کنه. منشا آفوگاتو کشور ایتالیاست و با وجود اینکه برخی از افراد اصرار دارن که آفوگاتو یک دسر هست، بسیاری از افراد معتقدن که اون یک نوشیدنی محسوب میشه. 

 

در ادامه با ما باشید تا هم  آموزش آفوگاتوی مجلسی رو بصورت ویدئویی بهتون ارائه بدیم و هم کلی مطالب جالب در مورد این نوشیدنی جذاب یاد بگیریم.

 

 

آفوگاتو از چه چیزهایی تشکیل شده؟

 

در ساده ترین شکل اون، آفوگاتو یک پیمانه بستنی یا ژلاتوئه که روی اون یک شات اسپرسو می‌ریزن. البته در ایتالیا نوع بستنی‌ای که برای تهیه آفوگاتو استفاده میشه نوع مخصوصیه و به سادگی بستنی وانیلی نیست. ولی در کشورهای دیگه بجز ایتالیا از بستنی وانیلی استفاده می‌کنن. در اغلب اوقات نیز علاوه بر بستنی و قهوه اسپرسو، از سس شکلات هم برای سرو این نوشیدنی استفاده میشه.

 

در هنگام سرو آفوگاتو، چه از بستنی وانیلی استفاده کنید چه ژلاتو چه بستنی سنتی ایتالیایی، نکته مهم اینه که اول باید بستنی درون فنجون سرو قرار داده بشه و بعدا قهوه رو بر روی بستنی بریزید. (می‌تونید قهوه اسپرسو رو در موکاپات دم کنید و بعد از این که دم اومد، قهوه رو مستقیما از موکاپات به روی بستنی بریزید.) بهتره که این نوشیدنی رو قبل از ذوب شدن بستنی میل کنید.

 

یکی دیگه از مواردی که آفوگاتو رونسبت به سایر نوشیدنی‌های سنتی بر پایه اسپرسو متمایز می‌کنه، نحوه سرو این قهوه است. بیشتر رستوران‌ها یا کافه‌ها به جای فنجون، آفوگاتو رو در یک کاسه یا فنجون‌های بزرگ سر گشاد سرو می‌کنن.

 

طرز تهیه آفوگاتو

 

شما برای اینکه بتونید یه آفوگاتوی جذاب برای خودتون درست کنید، به مواد زیر احتیاج دارید:

 

بستنی (وانیلی یا شکلاتی) یک اسکوپ
شیر به مقدار کم
قهوه اسپرسو یک شات
شکلات برای تزئین به مقدار دلخواه

 

برای تهیه این آفوگاتوی خوشمزه یک اسکوپ بستنی (وانیلی یا شکلاتی؛ بستگی به ذائقه خودتون داره) رو داخل ظرف مورد نظرتون بریزید و روی بستنی مقداری شیر بریزید. در آخر هم یک شات اسپرسوی داغ به مواد اضافه کنید. اگر دوست دارید آفوگاتو رو کمی جذاب‌تر کنید، می‌تونید رو دهانه لیوانتون شکلات قرار بدید و قهوه رو از روی شکلات به روی بستنی بریزید.

ویدئوی آموزش آفوگاتو
(برای تماشای ویدئو بصورت تمام صفحه، بر روی گزینه‌ای که در قسمت پایین سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید.)

 

 

تنوع آفوگاتو

آفوگاتو یک نوشیدنی انعطاف پذیره که در طی زمان رسپی خودش رو به زیبایی هرچه تمام‌تر به روز کرده. میوه‌های خرد شده، انواع توت‌ها، سس شکلات و کارامل، عسل، بادام، و بیسکوت‌ها و شکلات‌های مختلف همگی رویه‌های رایجی هستند که در آفوگاتو خواهید یافت.

 

برخی از کافه‌ها حتی یک گام هم جلوتر رفته‌ان و طعم خود بستنی رو تغییر دادن.

اگر خیلی تمایل دارید، طعم‌های بستنی که به خوبی با اسپرسو ترکیب می‌شوند، علاوه بر بستنی وانیلی عبارتند از:

 

بستنی شکلاتی 

بستنی کاراملی

بستنی کره‌ای

 

در آمریکای جنوبی، حتی طعم‌های بستنی میوه‌ای رو در آفوگاتو می‌تونید پیدا کنید. ممکنه فکر کنید که طعم‌های میوه‌ای بستنی با طعم غلیظ و غنی اسپرسو تضاد دارن و ترکیب عجیبی میشن، اما نتیجه به طرز شگفت انگیزی خوشمزه است! بستنی‌های میوه‌ای تضاد زیبایی رو با اسیدهای سیتریک طبیعی موجود در قهوه به وجود میارن و طعم‌های هیجان انگیز و غیرمنتظره‌ای رو به ارمغان میارن.

 

امیدواریم که از این آموزش استفاده کافی رو کرده باشید و از درست کردن آفوگاتوی مورد علاقتون در خانه لذت ببرید.

 

ارتباط با ما
کافه قنادی لانیا
تماس با ما:۰۹۳۶۲۵۱۴۲۸۷

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کافه قنادی لانیا می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین