در حال بارگذاری فایل ...
اپ کافه قنادی لانیادسترسی آسان‌تر
جستجو کنید...
طرز تهیه آیس کافی با کاپوچینو (آیس کاپوچینو)

آیس کاپوچینو 

 

خیلی‌ها با آیس کافی آشنا هستن و طعم فوق العاده اون رو دوست دارن. اما ممکنه اسم آیس کاپوچینو رو نشنیده باشن و طعم بی نظیر این نوشیدنی خوشمزه رو نچشیده باشن. آیس کاپوچینو همونطور که از اسمش پیداست یه نوشیدنی بر پایه کاپوچینو هستش اما به صورت خنک سرو میشه. بخاطر همین یکی از بهترین گزینه‌ها برای روزهای گرم تابستون محسوب میشه. حالا اگه آیس کاپوچینو رو با عصاره‌های مختلف مثل شکلاتی، کارامل، فندق، وانیل و ... مخلوط کنیم که دیگه محشر میشه. ما در یک پست مجزا درباره طرز تهیه آیس کافی صحبت کردیم اما توی این پست طرز تهیه آیس کاپوچینو کاراملی رو براتون در نظر گرفتیم.

توی این مقاله می‌خوایم 2 روش درست کردن آیس کافی کاپوچینو یا آیس کاپوچینو کاراملی در خانه رو بهتون یاد بدیم. پس با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه آیس کافی کاپوچینو (آیس کاپوچینو): روش اول

 

در روش اول که روش راحت‌تری هم هست، فقط کافیه شیر و یخ و پودر آیس کاپوچینو آماده لانیا رو در اختیار داشته باشید تا به راحتی در عرض چند دقیقه یه نوشیدنی خنک و دلچسب رو برای خودتون آماده کنید.

 

پودر آیس کاپوچینو کاراملی لانیا 2 قاشق غذا خوری
آب خنک یا شیر خنک یک لیوان
سس کارامل به مقدار دلخواه
یخ قالبی چند عدد
طرز تهیه آیس کاپوچینو کاراملی فوری در خانه
(برای تماشای ویدئو بصورت تمام صفحه، بر روی گزینه‌ای که در قسمت پایین سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید.)
  1. در ابتدا به یک فرنچ پرس نیاز دارید. 2 قاشق از پودر آیس کاپوچینو لانیا رو داخل یک فرنچ پرس بریزید. پودر آیس کاپوچینو آماده لانیا در طعم‌های مختلفی مثل شکلاتی، فندق، وانیلی، کاراملی و کلاسیک وجود داره که ما توی این آموزش از نوع کاراملی استفاده می‌کنیم.
  2. به اندازه یک لیوان آب خنک رو به پودر آیس کاپوچینو اضافه کنید و حسابی هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط بشن. حالا درب فرنچ پرس رو بزارید و اون رو بزارید یه گوشه تا بریم سراغ مراحل بعدی. 
  3. حالا لیوان سرو رو بردارید و ته لیوان کمی سس کارامل بریزید. (بستگی به ذائقه خودتون داره)
  4. چند تکه یخ قالبی رو داخل لیوان بندازید.
  5. حالا دوباره فرنچ پرس رو بردارید و چند بار اهرمش رو بالا پایین کنید تا داخلش فوم غلیظ ایجاد بشه. بعد مایع داخل فرنچ پرس روی داخل لیوان سرو خالی کنید.
  6. در آخر برای اینکه نوشیدنیتون جذاب‌تر بشه و طعم لطیف‌تری هم داشته باشه می‌تونید شیر فوم دار رو به آیس کاپوچینو اضافه کنید. (شیر رو داخل فرنچ پرس بریزید و با استفاده از اهرم اون رو فوم دار کنید.)
  7. برای تزیین هم از شوکورول یا خامه قنادی استفاده کنید.

به همین راحتی می‌تونید توی خونه در عرض چند دقیقه یه آیس کاپوچینوی کارامل عالی درست کنید. 

یادتون باشه که از این نوشیدنی می‌تونید هم برای پذیرایی از مهمون استفاده کنید و هم می‌تونید اون رو داخل فلاسک یا تراول ماگ بریزید و با خودتون به دانشگاه، محل کار یا مسافرت ببرید.

انواع پودر آیس کاپوچینو فوری لانیا

طرز تهیه آیس کافی کاپوچینو (آیس کاپوچینو): روش دوم

 

در این روش نیاز دارید تا مواد اولیه رو خودتون گام به گام تهیه کنید و در آخر همه رو با هم مخلوط کنید. اگر مواد اولیه رو از نوع با کیفیت انتخاب کنید، ایس کاپوچینویی که تو خونه درست می‌کنید خیلی شبیه به اونی که تو کافی شاپ‌ها میخورید میشه. توی این روش شما هم می‌تونید از قهوه اسپرسوی دم شده استفاده کنید و هم از قهوه فوری. توی توضیحات همه رو با جزییات بهتون میگیم.

 

قهوه اسپرسو یک شات
شیر پر چرب یک لیوان
یخ قالبی چند عدد
بستنی، سس کارامل، خامه قنادی در صورت دلخواه

 

در مرحله اول باید یک شات قهوه اسپرسو درست کنید. توی پست‌های قبلیمون درباره طرز تهیه قهوه اسپرسو با موکاکرم صحبت کردیم. شات قهوه رو آماده کنید و بزارید کنار تا سرد بشه.

اگه دسترسی به قهوه اسپرسو و یا موکاپات نداشتید می‌تونید از قهوه‌های فوری مثل نسکافه کلاسیک یا نسکافه گلد لانیا هم استفاده کنید. برای این کار فقط کافیه یک قاشق مرباخوری از قهوه فوری رو داخل یک فنجون کوچیک آب داغ بریزید و هم بزنید تا حسابی مخلوط و یکنواخت بشن.

نگران تهیه قهوه اسپرسو یا قهوه فوری هم نباشید چون ما تو کافه قنادی لانیا همه رو براتون مهیا کردیم و می‌تونید این محصولات رو با بهترین کیفیت سفارش بدید.

بعد از آماده کردن قهوه  باید بریم سراغ لیوان سرو. لیوان دلخواهتون رو بردارید و ته لیوان بسته به ذائقه خودتون از هر عصاره ای می‌تونید استفاده کنید. اگه دوست دارید آیس کاپوچینوی کاراملی داشته باشید، ته لیوان کمی سس کارامل بریزید. اگر دوست دارید آیس کاپوچینو شکلاتی میل کنید، ته لیوان کمی شکلات آب شده یا سس شکلات بریزید. اگر آیس کاپوچینو رو با طعم وانیل می‌پسندید ته لیوان چند قطره عصاره وانیل اضافه کنید. 

بعد چند تکه یخ قالبی رو داخل لیوان سرو بندازید. قهوه سرد رو روی یخ‌ها بریزید. شیر رو که از قبل با استفاده از فرنچ پرس و به کمک بالا و پایین کردن اهرم اون فوم دار کردید، به قهوه اضافه کنید. آیس کاپوچینوی شما آماده است.

برای تزیین هم می‌تونید از یک اسکوپ بستنی یا مقداری خامه قنادی یا شوکورول و شکلات رنده شده استفاده کنید که این کاملا بستگی به ذائقه شما داره. می‌تونید از این نوشیدنی شیک و با کلاس برای پذیرایی از مهموناتون استفاده کنید و سنگ تموم بزارید.

خب! ما توی این مقاله سعی کردیم راحت‌ترین روش‌ها رو برای تهیه آیس کافی با کاپوچینو یا آیس کاپوچینو بهتون آموزش بدیم. امیدواریم که این نوشیدنی جذاب رو درست کنید و از نوشیدنش لذت ببرید.

ارتباط با ما
کافه قنادی لانیا
تماس با ما:۰۹۳۶۲۵۱۴۲۸۷

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کافه قنادی لانیا می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین