در حال بارگذاری فایل ...
اپ کافه قنادی لانیادسترسی آسان‌تر
جستجو کنید...
طرز تهیه دسر یلدایی خوشمزه و آسان |تارت یلدایی

 

آموزش دسر تارت یلدایی خوشمزه و آسان در خانه

 

کم کم داریم به شب یلدا، بلندترین شب سال نزدیک میشیم! توی این شب طولانی و قشنگ که ریشه در فرهنگ غنی ما ایرانی‌ها داره، تدارک خوراکی‌های خوشمزه در کنار دورهمی‌های باصفا و گرم میتونه لذت این مهمونی‌ها رو دوچندان کنه. دسر تارت یلدایی از اون دسته از دسرهای خوشمزه و شیکی هستش که به راحتی تهیه میشه و سفره یلدای شما رو رنگین‌تر می‌کنه. اگر شما میزبان یک مهمونی گرم برای شب یلدا هستید، توصیه می‌کنیم که از درست کردن دسر تارت یلدایی غافل نشید؛ چرا که هم وقت کمی ازتون می‌گیره و هم با سرو این دسر فوق‌العاده به همراه انواع قهوه فوری لانیا می‌تونید یه محفل گرم رو برای مهموناتون رقم بزنید.

 

مواد لازم برای تهیه دسر تارت یلدایی:

 

کره در دمای اتاق نصف پیمانه (تقریبا 60 گرم)
پودر شکر یا پودر قند نصف پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
وانیل نصف قاشق چایخوری
نمک نصف قاشق چایخوری
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
آرد 2 پیمانه
شکلات سکه ای 125 گرم
خامه صبحانه 95 گرم
ژله انار 1 بسته
انار دان کرده به مقدار دلخواه

 

برای درست کردن این تارت یلدایی شیک و مجلسی اول از همه پودر ژله انار رو در یک لیوان آب جوش بریزید و حسابی هم بزنید تا تمام ذراتش در آب حل بشن. بعد از اینکه محلول یکنواختی بوجود اومد اون رو کنار میزاریم تا خنک بشه (به دمای اتاق برسه).

 

حالا برای درست کردن خمیر تارت یلدایی یا کراست، پودر شکر، وانیل، بکینگ پودر، نمک، کره و آرد رو با هم مخلوط می‌کنیم و با نوک انگشتامون اونقدر مواد رو ورز میدیم تا به خورد هم برن. در آخر هم تخم مرغ رو بهشون اضافه می‌کنیم و دوباره ورز میدیم. این خمیر نیاز به استراحت نداره. روی یک نایلون خمیر رو قرار میدیم و با استفاده از وردنه اون رو صاف و پهن می‌کنیم. دقت کنید که قطر خمیر نباید زیاد نازک باشه. بعد خمیر رو در قالب مد نطرمون جا میدیم و کناره‌های قالب رو با خمیر می‌پوشونیم. (طبق ویدئوی زیر). بعد روی قالب رو با فویل می‌پیچیم و به مدت 15 الی 20 دقیقه در داخل فر می‌گداریم تا آماده بشه.

 

 

طرز تهیه دسر تارت یلدایی آسان در خانه
(برای تماشای ویدئو بصورت تمام صفحه، بر روی گزینه‌ای که در قسمت پایین سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید.)

ترفند سریعتر:

 

ممکنه درست کردن خمیر یا کراست تارت یلدایی به روش بالا براتون زمانبر و یا پر زحمت باشه. بخاطر همین ما یه توصیه بهتر براتون داریم. 

شما با استفاده از بیسکوئیت و کره هم میتونید کرات تارت فوقالعاده جدابی داشته باشید. فقط کافیه 

  • 125 گرم بیسکودیت وانیلی خرد شده (پتی بور)
  • 65 گرم کره مذاب

رو باهم مخلوط کنید تا حسابی به خورد هم برن. بعد این مواد رو در قالب تارت بریزید و با دست حسابی فشار بدید تا شکل قالب رو به خودش بگیره.

 

حالا نوبت این رسیده که قسمت تاپ تارت یلداییمون رو درست کنیم. ۱۲۵ گرم شکلات سکه ای رو به روش بن ماری روی حرارت بخار آب ذوب می‌کنیم. سپس به اون ۹۵ گرم خامه صبحانه اضافه می‌کنیم . این مخلوط رو روی کراست می‌ریزیم و قالب رو درون یخچال نگه میداریم تا خنک خنک بشه.


بعد از اینکه موادمون به اندازه کافی خنک شدن، قالب رو از یخچال درمیاریم و ژله رو که از قبل آماده کرده بودیم و گذاشته بودیم کنار تا به دمای اتاق برسه رو  روی شکلات می‌ریزیم و به ژله‌مون دونه‌های انار اضافه می‌کنیم و دوباره می‌گذاریم داخل یخچال.
بعد که ژله خودشو گرفت با خامه و میوه تزئینش می‌کنیم.

 

هرچی از طعم بی‌نظیر این دسر یلدایی خوشمزه بگیم کم گفتیم. باید خودتون دست به کار بشید و این تارت یلدایی رو درست کنید و همراه انواع نوشیدنی‌های گرم مثل چای، قهوه اسپرسو، کاپوچینو، هات چاکلت و ... میل کنید و لذت ببرید.

 

ارتباط با ما
کافه قنادی لانیا
تماس با ما:۰۹۳۶۲۵۱۴۲۸۷

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کافه قنادی لانیا می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین